Szef jednostki samorządu terytorialnego, niezależnie od jego szczebla musi posiadać wiedzę na temat prawa zamówień publicznych. Zarządza on bowiem podmiotem, który dla realizacji swoich zadań musi posługiwać się przepisami ustawy – Prawo zamówień publicznych.
O tym jak skutecznie zarządzać obszarem zamówień publicznych, zabezpieczyć interes swój oraz kierowanej jednostki czy odpierać zarzuty organów kontrolnych będziemy rozmawiać w dniu 11 maja 2017 r.
Poniżej można zapoznać się ze szczegółowych programem szkolenia a pod tym linkiem dostępny jest formularz rejestracyjny. Zapraszam!
Zamówienia publiczne w praktyce pracy wójta/burmistrza/prezydenta – Program szkolenia
1. Szef jednostki samorządu terytorialnego jako kierownik zamawiającego.
2. Bezpieczny i prawidłowy nadzór nad pracą działu zamówień publicznych.
3.Uprawnienia i obowiązki kierownika zamawiającego wynikające z ustawy – Prawo zamówień publicznych
4. Delegowanie uprawnień.
- Zakres delegacji i jej forma.
- Delegowanie uprawnień a odpowiedzialność kierownika zamawiającego.
5. Zewnętrzne usługi doradcze, czyli tzw. pomocnicze działania zakupowe.
- Pomoc zewnętrzna a przepisy prawa zamówień publicznych.
- Odpowiedzialność doradców.
- Umowa z doradcą – na co zwracać uwagę?
6. Komisja przetargowa i inne osoby zaangażowane w proces udzielania zamówienia.
- Rola komisji przetargowej.
- Relacja pomiędzy komisją przetargową a kierownikiem jednostki.
- Biegły w postępowaniu o udzielenie zamówienia – kiedy i w jakim celu powoływać. Odpowiedzialność biegłego.
- Dokumentowanie prac komisji.
7. Tworzenie planów zamówień publicznych przez dział zamówień i ich akceptacja przez kierownika zamawiającego.
- Podstawowe zasady łączenia i dzielenia zamówień – o co pytać i na co zwracać uwagę.
- Znaczenie planu dla prawidłowej pracy jednostki.
- Konsekwencje prawne przyjęcia planu.
- Zmiany planu zamówień publicznych.
8. Ogłaszanie postępowań a dostępność środków w budżecie – kiedy można ogłosić postępowanie bez wystarczającego zabezpieczenia środków w stosunku do jego wartości szacunkowej?
9. Efektywne dokonywanie rozstrzygnięć w postępowaniu:
- Wybór oferty, wykluczenia i odrzucenia – konieczność należytego uzasadnienia. Na co zwracać uwagę.
- Jak bronić się przed ofertami niewiarygodnymi?
- Efektywne odrzucenie oferty z ceną rażąco niską.
- Oferta stanowiąca czyn nieuczciwej konkurencji.
- Wykonawca wnosi odwołanie do Prezesa KIO, co robić?
- Analiza zasadności odwołania.
- Uwzględnienie odwołania jako środek obrony interesu zamawiającego.
- Co z kosztami sprawy i kto je ponosi?
10. Umowa w sprawie zamówienia publicznego – zawarcie i jej modyfikacje.
- Forma umowy i błędy zamawiających.
- Aneksowanie umów jako narzędzie elastycznego zarządzania kontraktem.
- Umowa w sprawie zamówienia publicznego i możliwość jej zmian.
- Które elementy umowy mogą podlegać zmianom?
- Zmiany o istotnym charakterze istotnym.
- Zamówienia uzupełniające.
- Problem odpowiedzialności zamawiającego i jego kierownika za naruszenie zasad dokonywania zmian w umowach.
11. Kontrola prawidłowości udzielania zamówień publicznych w jednostce i współpraca z organami kontrolnymi.
- Przygotowanie dokumentacji do kontroli.
- Informowanie kontrolujących i udzielanie wyjaśnień.
- Informacja pokontrolna – jak odnieść się do zarzutów kontroli, czy kontrolujący ma rację?
Liczba czytelników: 913